تجهيزات توليد ورمي كمپوست

توليد ورمي كمپوست ، توليد كرم خاكي ،پرورش كود ورمي كمپوست،تبديل زباله به كود،توليد كود ورمي كمپوست،آموزش توليد كود ورمي كمپوست

تجهيزات توليد ورمي كمپوست

۸,۱۷۷ بازديد

تجهيزات توليد ورمي كمپوست

لوازم وسائل تجهيزات امكانات توليد ورمي كمپوست
لوازم ،  وسائل  ، تجهيزات  و امكانات مورد نياز در توليد ورمي كمپوست مرغوب

لوازم و تجهيزات مورد نياز در توليد ورمي كمپوست مي تواند ساده يا بسيار پيشرفته باشد . بنابراين مي توان توليد كود آلي ورمي كمپوست با وسايل بسيار ساده و ابتدائي نيز شروع كرد .
در اين بخش سعي شده است تا به صورت كلي  لوازم مورد نياز در ورمي كمپوست يا ورمي كالچر توضيح داده شود . براي توليد از ساده ترين تجهيزات  شروع  و به آهستگي و مرحله  به مرحله دستگاه هاي  پيشرفته كه مي توانند به كار برده شوند بيان مي شود .


 


نمونه سرند دوار توليد شده گروه ورمي كمپوستينگ تمام اتوماتيك

 
توليد آسان كود ارگانيك ورمي كمپوست

براي توليد آسان ورمي كمپوست و بدون تجهيزات  گرانقيمت مي توان از روش پشته اي يا كرتي استفاده كرد . در اين روش نياز به لوازم خاصي نيست تنها كافي است كف زمين بتن يا سيمان شود و يا با استفاده از گوني هاي متري كه از جنس پلاستيك uv (جنس uv  بدليل قرار گرفتن در معرض نور خورشيد از دوام خيلي بيشتري در مقابل پوسيدگي برخوردار است ) باشد سود برد . ناگفته نماند اگر كف بتن شود كار بسيار ساده تر و اصولي تر خواهد شد بنابراين توصيه نميشود از گوني هاي متري استفاده كرد . سپس كود گاوي  بر روي آن به صورت پشته اي پهن شود .

 


دستگاه خشك كن كرم خاكي (ورمي كمپوست)

 
منبع آب براي توليد ورمي كمپوست يك ضرورت

همانطور كه قبل توضيح داده شد محيط زندگي كرم خاكي بايد مرطوب باشد بنابراين نياز به منبع ذخيره آب در صورت مواجه شدن  با كمبود آب است .
نياز به پمپ  آب در صورت نداشتن فشار آب براي آب پاشي ، شستشوي كود و رطوبت دهي مي باشد . در صورت نياز به پمپ البته تامين برق يا نيروي محركه موتور نياز است .
چند متر شلنگ  آب و يك عدد آب پاش ، بيل سر پهن و فرقان ، چهارشاخ و شن كش ، وسائل و امكاناتي است كه به سادگي مي توان توليد كود ورمي كمپوست و همچنين تكثير كرم خاكي را تجربه كرد .

 


دستگاه سپراتور – شستشو دهنده كود

 
مكانيزاسيون كردن رطوبت دهي و شستشو با روش هاي نوين آبياري در توليد ورمي كمپوست

سيستم آبياري باراني روشي است كه در آن آب تحت تاثير فشار ايجاد شده به وسيله موتور پمپ ، وارد لوله هاي مسير شده و از طريق آب پاشها به اطراف پخش مي شود و انواع آن عبارتند از :
۱ ) كلاسيك
۲ ) ويل مو ( غلطان )
۳ ) قرقره اي
۴ ) دوارمركزي ( سنتر پيوت )
۵ ) لينير ( سيستم باراني خطي)

آبياري و مديريت آب در مزرعه در عين سادگي هنوز هم از پيچيده‌ترين و به عبارتي از مشكل‌ترين عمليات كشاورزي به شمار مي‌رود. بسياري از متخصصان كشاورزي آبياري را يك هنر مي‌دانند تا علم ، و برخي آن را يك فن قلمداد مي‌كنند.

 


سرند دوار ورمي كمپوست نمونه ساده

 
افزايش كيفيت ورمي كمپوست كود آلي

براي بهبود و افزايش سرعت و كيفيت ورمي كمپوست از لوازم ديگر مي توان  سرند جداسازي كود و كرم خاكي ازهم  و همچنين دستگاه چاپر (خرد كننده كود ) اشاره كرد .

 


پوشاندن بستر در زمستان

 
دستگاه ها و ماشين آلات كارخانه هاي پيشرفته توليد ورمي كمپوست

از دستگاه هاي پيشرفته تر نيز مي توان بهره جست مانند دستگاه راكتوري توليد ورمي كمپوست ، دستگاه روغن كشي و خشك كن كرم خاكي ، دستگاه سپراتور ( شستشودهنده كود ) ، دستگاه هاي بسته بندي كود و كرم ، سبد يا جعبه توليد ورمي كمپوست ، دستگاه هاي توليد تي كمپوست و ورمي واش و غيره .

 


توليد ورمي واش.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.