توجيه اقتصادي توليد ورمي كمپوست با دستگاه راكتوري

توليد ورمي كمپوست ، توليد كرم خاكي ،پرورش كود ورمي كمپوست،تبديل زباله به كود،توليد كود ورمي كمپوست،آموزش توليد كود ورمي كمپوست

توجيه اقتصادي توليد ورمي كمپوست با دستگاه راكتوري

۸,۳۷۱ بازديد

توجيه اقتصادي توليد ورمي كمپوست با دستگاه راكتوري

توجيه اقتصادي توليد ورمي كمپوست با دستگاه راكتوري
اپراتوري كم روزانه  در دستگاه راكتور توليد كرم خاكي و كود ورمي كمپوست
يك تا دو ساعت زمان و نيروي كار براي يك يونيت با حجم ١٠ تن به ابعاد (١٢×١×١٫٢٠) متر ميباشد كه در سيستم سنتي معادل با ١٠٠٠ سبد است كه براي اين تعداد  ، كارگري و زمان بيشتري صرف ميشود .

  توليد روزانه و پيوسته ورمي كمپوست در دستگاه راكتور

در مقايسه با سيستم سنتي (سبدي يا پشته اي ) كه  حداقل زمان برداشت بين دو تا چهار ماه مي باشد ،  در دستگاه راكتوري  برداشت به صورت روزانه انجام ميگيرد كه در كيفيت محصول برداشتي تاثيردارد .

 
  وارد نشدن تنش و استرس به كرم خاكي در سيستم يونيت راكتوري

در سيستم سنتي به دليل مكانيزه نبودن كار براي هوا دهي و غذا دهي و ايجاد رطوبت كافي براي كرم ها بايد سطح بستر را به هم زده و يا سبدها را جا به جا كنند كه اين امر سبب وارد شدن  تنش و صدمات فيزيكي ناشي از برخورد بيل يا چهارشاخ  به كرم ها ميشود .
ميتوان گفت اين تنش باعث ريزش كوكون هاي موجود در كمربند تناسلي  كرم ميشود و با  از بين رفتن لاروها و كوكون ها  ، كرم ها به مانند قبل از غذاي موجود در بستر استفاده نمي كنند . اين امر  در نهايت بر راندمان توليد كرم خاكي و نيز كيفيت كود و زمان توليد اثرات نامطلوبي برجاي ميگذارد .اما در سيستم هاي راكتوري چنين نيست .

 
عدم  نياز به جدا سازي كوكون از كود ورمي كمپوست در دستگاه راكتور

در سيستم سنتي كار جداسازي كوكون و كرم از كود به صورت سرند دوار يا سرند حرارتي و يا ويبره انجام ميگيرد كه اين هم خود باعث صدمات و تلفات و يا حداقل كاهش وزن كرم ها ميشود .
در دستگاه هاي راكتوري  كرم ها به جاي اين كه براي پيدا كردن غذا و محيط ايده آل  به عمق پيشروي كنند به سطح مي آيند چون رطوبت و غذا به صورت روزانه از روي بستر تامين ميشود وهوا براي تامين اكسيژن نيز وجود دارد .  ( كوكون ها  در لايه هاي پاييني بستر مي مانند و پس از تولد  در جستجوي غذا به سطح مي آيند .  بنابراين توليد و تكثير كرم خاكي به حداكثر ميرسد .

 
تغذيه به صورت روزانه در دستگاه راكتور ورمي كمپوست

در اين روش تغذيه به صورت روزانه از سطح بستر انجام ميگيرد و نيازي به برهم زدن بستر براي پخش غذا براي كرم ها نيست و برداشت محصول هم با اعداد و ارقام مشخص از زير دستگاه انجام ميگيرد.

 
بهداشت محيط با استفاده از راكتور ورمي كمپوست

در اين سيستم چون تمامي اجزا دستگاه , استارتر , كرم , بستر و محصول نهايي از زمين فاصله دارند به همين دليل محيط كاملا بهداشتي است و مجموعه از دسترس انواع حيوانات و حشرات در امان است. ضمنا بهره وري از فضا  با دستگاه راكتور كود ورمي كمپوست بهبود مي يابد .

 
عدم نياز به كارگر و نيروي انساني  زياد با استفاده از تكنولوژي پيشرفته راكتور

هر يونيت كه معادل ١٠٠٠ سبد ورمي كمپوست است روزانه يك تا دو ساعت نيروي انساني نياز دارد كه باعث كاهش هزينه هاي كارگري و نيروي انساني ميشود.

 
تجهيزات دستگاه راكتور ورمي كمپوست

دستگاه مجهز به جعبه كنترل با سيستم سنسرهاي رطوبت و دما براي نشان دادن رطوبت و دماي محيطي و داراي تايمر كنترل زمان و حجم آبرساني براي مجموعه ميباشد.

 
 ميزان تكثير كرم  خاكي در راكتور ورمي كمپوست

در اين روش تكثير كرم چند برابر سيستم سنتي ميباشد كه با افزايش تعداد و تراكم كرم ها هم تكثير كرم بيشترميشود و هم باعث توليد روزانه كود بيشتر ميشود.

 
جداسازي كود از كرم خاكي در دستگاه راكتور

در دستگاه هاي راكتوري توليد ورمي كمپوست  نيازي به دستگاه هاي جانبي براي جداسازي كرم از كود نيست و دستگاه به صورت اتوماتيك كرم را از كود جداسازي مينمايد ولي در سيستم سنتي اين كار يا با سرند حرارتي با گرم كردن كود و يا سرند هاي ويبره و دوار انجام مي پذيرد كه علاوه بر از بين رفتن كوكون ها و لاورها و كاهش وزن كرم هاي بالغ  ، نياز به نيروي كارگري بيشتر را در پي دارد .

 

گروه ورمي كمپوستينگ دستگاه هاي راكتوري توليد كود ورمي كمپوست را در دو طراحي كاملا مجزا و متفاوت توليد  و عرضه مي كند .

 
 دستگاه راكتور ورمي كمپوست  دوار

گروه طراح  و سازنده  دستگاه هاي فوق حرفه اي و سنگين ورمي كمپوستينگ ،  دستگاه راكتوري كامل و تمام اتوماتيك دوار توليد كود ارگانيك ورمي كمپوست را با مشورت متخصصان فن،  طراحي و بعد از انجام تست هاي نهايي آماده عرضه به بازار نموده است .
دستگاه به شكل يك سرند دوار عمل كرده و كود ورمي حاصل به صورت سرند شده به شماره  پانچ ۴ ميلي متر مي باشد . ضمنا بديل اينكه دستگاه به طور تمام اتوماتيك رطوبت ، تهويه ، دما و ديگر فاكتور هاي مهم در توليد ورمي كمپوست مرغوب را براي مخزن ايجاد مي كند ، كود ورمي كمپوست بدست آمده از كيفيت قابل ذكري برخوردار است. ناگفته نماند طراحي و نقشه ساخت اوليه دستگاه به همراه عكس هاي آن از كشورهاي پيشرو در زمينه توليد ورمي كمپوست كپي برداري شده است و با آزمايش و تست هاي مختلف توانايي خود را در توليد موفق كود ورمي كمپوست با كيفيت بالا نشان داده است .
مشخصات كاملتر دستگاه را ميتوانيد در همين سايت با عنوان (فروش دستگاه راكتور ورمي كمپوست – حرفه اي )  مطالعه نماييد .

 


دستگاه راكتور ورمي كمپوست – دوار – عكس از محمد نادمي


  دستگاه راكتوري  ورمي كمپوست مكعبي

گروه طراح  و سازنده  دستگاه هاي ورمي كمپوستينگ ، دستگاه راكتوري كامل و نيمه  اتوماتيك مكعبي توليد كود ارگانيك ورمي كمپوست را با مشورت متخصصان فن و بعد از انجام تست هاي نهايي آماده عرضه به بازار نموده است .

دستگاه به شكل يك جعبه مكعبي مي باشد كه كود گاوي و ديگر بقاياي پوسيده گياهي از بالا وارد دستگاه شده و بعد از طي فرايند تغذيه توسط كرم كمپوستر ، از زير محفظه  ، ورمي كمپوست مرغوب توليد و خارج ميشود . كود ورمي كمپوست بدست آمده از كيفيت قابل ذكري برخوردار است . اين دستگاه نيز  طراحي و نقشه ساخت اوليه  به همراه عكس هاي آن از كشورهاي پيشرو در زمينه توليد ورمي كمپوست كپي برداري شده است و با آزمايش و تست هاي مختلف توانايي خود را در توليد موفق كود ورمي كمپوست با كيفيت بالا نشان داده است .
مشخصات كاملتر دستگاه را ميتوانيد در همين سايت با عنوان (طراحي و توليد راكتور ورمي كمپوست مكعبي)  مطالعه نماييد .

 


راكتور توليد كود آلي ورمي كمپوست مكعبي – عكس از محمد نادمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.