آشنايي با تاثيرات باكتري اي ام EM

توليد ورمي كمپوست ، توليد كرم خاكي ،پرورش كود ورمي كمپوست،تبديل زباله به كود،توليد كود ورمي كمپوست،آموزش توليد كود ورمي كمپوست

آشنايي با تاثيرات باكتري اي ام EM

۵,۰۸۰ بازديد

آشنايي با تاثيرات باكتري اي ام EM

 باكتري  Em   چيست و چگونه كار مي كند ؟ تاثير و فايده باكتري  EM  (اي ام ) بر كرم ورمي و كود ورمي كمپوست.
مزايا و معايب  باكتري  EM  چيست و دربطوركلي  بررسي علمي تاثيرات باكتري اي ام EM
از اونجايي كه در سرتاسر اينترنت تبليغات استفاده از باكتري  em  در حال رواج پيدا كردن است و متاسفانه تمام سايت ها و وبلاگ ها فقط روي فروش اين باكتري تمركز مي كنند و در هيچ سايتي ( تاكيد مي كنم هيچ سايتي ) توضيحي علمي در مورد مزايا و معايب باكتري  EM  داده نشده ،قرار شد در اين پست براي اولين بار مزايا و معايب  EM  را بيان كنيم تا خواننده قبل از استفاده از EM  نكات حياطي مورد نياز در مورد آن را  كه سايت ها براي فروش بيشتر از آن سر باز مي زنند را بيان كنيم.

اگر وقت كافي براي خواندن تمام اين مقاله را نداريد مي توانيد خلاصه آن را در همين سايت بخوانيد.(آشنايي با مزايا و معايب باكتري EM ( اي ام))
باكتري   اي ام يك نام تجاري براي باكتري هاي تاثير گذار و مفيد مي باشد كه در پروسه كمپوست شدن ضايعات تاثير مي گذارد.
نحوه كار بدين صورت است كه با اضافه كردن اين باكتري ها به فضولات دامي و يا ضايعات كشاورزي ، يك حالت غير هوازي در بستر بوجود مي آيد. در اين حالت كليه مواد موجود در اين محيط غير هوازي به حالت مخمر(كمپوست كه شبيه به فاسد شدن است) تبديل مي شود.بدين ترتيب اين مخمر شروع به تجزيه كردن مواد مختلف بستر مي كند كه به اين مواد تجزيه شده گفته مي شود.
به عبارت ديگر فايده اين باكتري ها اين است كه فرآيند تجزيه شدن را ،با كمك به فاسد شدن مواد ،سرعت مي بخشند.
همان طور كه متوجه شديد بر خلاف تصور اكثر ما ، باكتري اي ام بصورت مستقيم هيچ تاثيري بر روي رشد كرم و نرخ رشد و توليد مثل كرم ها ندارد ، بلكه با كمك به تجزيه مواد مختلف روند تبديل به كمپوست را سرعت مي بخشد.

توجه :
باكتري  EMرا بصورت خودسرانه مصرف نكنيد چراكه ديده شده با استفاده نامناسب از آن به كرم ها آسيب جدي رسيده و كرم ها از بين رفته اند لذا قبل از استفاده آموزش هاي مربوطه را از فروشنده درخواست كنيد.
و اگر هدف شما افزايش  رشد كرم هاست ، شما نيازي به خريد باكتري اي ام نداريد و بجاي آن مي توانيد از خوارك هاي مكمل مرسوم ديگر براي رشد كرم استفاده كنيد.
نويسنده و كارشناس: عليرضا بختياري
سايت تخصصي جوانه ساز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.